BORNEO SABAH ARAMAII

Saturday 16 March 2013

" Actions speak louder than words "- Musa

Chief Minister Datuk Seri Musa Aman expressing his condolences to family members of fallen hero Sjn/D Baharin Hamit at the Kota Kinabalu International airport yesterday. - Bernama
Musa consoled one of the widows of the killed policeman.

The oppositions have non stop attacking the government for not giving out their best in protecting the coastline along the East Coast of Sabah and caused the deaths of several security forces in Lahad Datu. While they are busy putting their fingers around, I would like to know whether they have done anything to help the victims.

Yet, the only thing I know is the worst ever remark by Tian Chua, who said that the intrusion is part of Umno's conspiracies. He is busying himself with nonsense statements, but thank you Tian Chua, now I know how much BN care about us, standing for us and take you to court.


Look, the State Government has done its part well by contributing RM100,000 each to the victims' families, members and their loved ones. This is what Musa said as " actions speak louder than words ". We do what we preach and we give what we able to.

25 comments:

  1. Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pitas, Datuk Bolkiah Haji Ismail menasihatkan semua pemimpin akar umbi terutama nya Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) agar mentadbir dengan baik, bersikap adil dan saksama serta sentiasa mengeratkan hubungan silaturahim di kalangan masyarakat majmuk di kawasan masing-masing.

    ReplyDelete
  2. Beliau bekata demikian pada majlis Penyerahan Watikah Pelantikan dan Lantikan semula Pengerusi JKKK dalam Dun Pitas, serta penyerahan baucar Karima@Dekat dihati kepada 225 orang dan juga penyerahan tangki air kepada 29 buah kampung yang diadakan di Dewan Terbuka Pejabat Perhubungan Umno dan Unit Pemimpin Kemajuan Rakyat Dun Pitas dekat sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Baguslah kebajikan rakyat diberi.

      Delete
    2. Kebajikan dan kepentingan rakyat sentiasa diutamakannya.

      Delete
  3. Bolkiah turut mengingatkan kepada seluruh masyarakat Pitas khasnya Parlimen Kudat amnya agar tidak memandang ringan terhadap tragedi di Lahad Datu dan Semporna kerana ianya mengorbankan nyawa wira negara kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pengorbanan yang harus dikenangi. Penceroboh harus dikenakan hukuman yang kuat.

      Delete
  4. Katanya, insiden tersebut boleh dijadikan iktibar agar kita senantiasa berwaspada dalam apa jua yang diluar jangkaan kita dalam mengharungi liku-liku hidup yang banyak cabarannya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kerajaan harus pantau dan membuat kawalan yang lebih ketat khas golongan yang masuk ke Sabah.

      Delete
  5. Bolkiah yang juga Pembantu Menteri Pelancongan, Kebudayaan dan Alam Sekitar berkata kerajaan Barisan Nasional (BN) telah mentadbir negeri dan negara ini dengan cukup baik pelbagai kemudahan bagi mereka yang berniaga/bekerja sendiri, penjawat awam, petani, penternak dan nelayan tidak diabaikan untuk terus dibantu.

    ReplyDelete
  6. Katanya, selain BR1M salah satu bantuan kerajaan yang memakan kos yang besar, hari ini kerajaan melalui Kementerian/Jabatan Kebajikan Masyarakat mengagih-agihkan sumbangan baucer Karisma untuk 225 orang dan bernilai RM300 tiap seorang penerima bagi meringankan beban sara hidup seharian.

    ReplyDelete
  7. Katanya, melalui majlis ini juga kerajaan BN melalui Pejabat Daerah Pitas menyerahkan sebanyak 550 buah tangki air untuk 29buah kampung bagi penyerahan Fasa Kedua. Oleh yang demikian beliau menasihatkan agar pelbagai kemudahan yang disumbangkan kerajaan ini hendaklah dimanafaatkan dengan sebaik-baiknya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Usaha kerajaan membantu golongan yang tidak mampu adalah amat dihargai juga.

      Delete
  8. Ketua Umno Bahagian dan Pengerusi Barisan Nasional Parlimen Kudat itu turut mengingatkan rakyat keseluruhannya bahawa tiada kerajaan yang sebaik kerajaan Barisan Nasional yang dipimpin oleh Perdana Menteri Dato Seri Najib Tun Abdul Razak yang menepati janji-janinya melalui manifesto pilihan raya umum PRU ke12 tahun 2008.

    ReplyDelete
  9. Katanya, dalam jangka masa satu penggal sahaja kerajaan BN yang memerintah Daerah Pitas khasnya telah jauh berubah. Sehubungan itu, saya merayu kepada seluruh rakyat dalam Parlimen Kudat agar terus menyokong kepimpinan Perdana Menteri Dato Seri Mohd. Najib Tun Abdul Razak dan Ketua Menteri Sabah Datuk Seri Panglima Musa Haji Aman memimpin negera dan negeri ini.

    ReplyDelete
  10. Turut hadir Pemimpin Kemajuan Rakyat Dun Pitas yang juga pengerusi penganjur program Mohd. Lahab Enul, Ketua Daerah Pitas OKK Haji Juki Nanuh, Ketua Jabatan Kerajaan (Pitas), Naib Ketua Umno Bahagian Kudat, Harun Durabi mengetuai ahli jawatankuasa Umno dan sayap kepimpinan.

    ReplyDelete
  11. Isu pencerobohan ini harus dihentikan segera. Maruah negara harus dijaga.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Demi negara demi rakyat, tindakan yang lebih bijak diperlukan agar kelompok ini ditahan dan dikenakan tindakan undang-undang.

      Delete
  12. Kerajaan yang sentiasa mengutamakan rakyat akan menjadi pilihan utama rakyat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ya betul. Inilah kerajaan yang kita mahukan - mengambil berat terhadap rakyat dan sentiasa berusaha memenuhi keperluan rakyat.

      Delete
  13. Semoga mangsa keluarga teruskan kehidupan dengan baik.

    ReplyDelete
  14. Setuju juga, buktikan melalui tindakan jauh lebih bermakna.

    ReplyDelete
  15. Pemimpin yang baik ialah pemimpin yang 'bertindak' dan bukannya yang tahu bercakap saja.

    ReplyDelete
  16. Taniah kepada pemimpin kerajaan sebab berjaya membuktikan mereka menutamakan kebajikan rakyat:)

    ReplyDelete
  17. Sebak juga lihat bila teringat semula peristiwa yang meragut nyawa wira-wira negara kita.

    ReplyDelete
  18. Kemenangan pasti akan berpihak kepada pemimpin yang sentiasa mendahulukan rakyat dan ikhlas berjuang demi rakyat.

    ReplyDelete